Техогляд автомобіля у Польщі: Що зміниться з 1 січня 2023?
На заробітках у Польщі перебувають кілька мільйонів громадян інших країн. Чимало з них тут постійно не лише працюють, а й проживають. Звісно, багато з них пересуваються країною на власному автомобілі. Саме тому водіям у Польщі, які користуються послугами станцій техогляду, необхідно враховувати певні зміни, деякі з них набули чинності вже зараз, а інші – стануть обов’язковими зовсім скоро. Тож про те, чого чекати водіям з 2023 року, проходячи техогляд автомобіля у Польщі, сьогодні розповідає сервіс TransferGo.
Що таке eCall і який має стосунок до техогляду?
З 1 листопада 2022 року розширено перелік елементів, які є обов’язковими для перевірки у транспортних засобах. Тож водії під час в’їзду на техогляд автомобіля у Польщі повинні враховувати той факт, що їх точно спитають про автоматичну систему виклику екстрених служб (eCall). Якщо сказати в загальному, то це кнопка із символом слухавки та написом «SOS». Згідно зі змінами до законодавства, діагности повинні перевірити, чи оснащений нею автомобіль.
Але наявність – це не завжди правильна робота пристрою. Саме тому нові правила техогляду у Польщі зобов’язують працівників станції під час перевірки працездатності автомобіля продіагностувати, чи справно працює система eCall, тобто загальноєвропейська система оперативного оповіщення служб про дорожньо-транспортні пригоди. До слова, eCall у Європі є елементом безпеки для автомобілів, випущених після 31 березня 2018 року.
Чи обов’язкова наявність справної функції eCall?
У новому регламенті проведення технічного огляду транспортного засобу перелічені можливі пошкодження системи. Зокрема, до них належать збій сигналу GPS, неправильна робота модуля керування автомобіля або від’єднані аудіокомпоненти. Проте згідно з буквою закону, діагност має перевірити ці функції «за можливості».
Якщо говорити суто з теоретичного боку, то фахівець повинен продіагностувати систему за допомогою електронного інтерфейсу для доступу до бази даних і перевірити, чи у системі eCall наявні збої. І тут є ще один нюанс, адже річ у тому, що досі ніхто не вказав, яким саме має бути діагностичний прилад. Станом на сьогодні оператори станцій взагалі не мають інструмента для повноцінної діагностики eCall.
Тож, якщо узагальнити, контроль системи eCall наразі є неврегульованим питанням, а отже – діагности лише перевірятимуть, чи оснащений цією системою автомобіль, випущений після 31 березня 2018 року.
Техогляд автомобіля у Польщі: які ще зміни діють вже зараз?
Система eCall – не єдине, чого торкнулись законодавчі нюанси. З 1 листопада також змінилася і класифікація несправностей автомобіля, які можуть бути виявлені під час техогляду. Проте стосується це лише зовнішніх, тобто косметичних ознак. Так, відтепер замість поділу дефектів, виявлених в автомобілі, на «дрібні», «великі» та «небезпечні», їх класифікуватимуть як «дрібні», «серйозні» та «небезпечні». До слова, якщо у вашого транспортного засобу виявлять дефекти другої чи третьої категорій, то після ремонту обов’язковим буде повторний техогляд автомобіля у Польщі.
Про особливості навчання та про те, як вступити до університету Польщі, читайте тут.
Що зміниться з 2023 року?
Більшість змін, обов’язкових як для діагностів, так і для самих водіїв, набудуть чинності саме з 1 січня 2023 року. Тоді ж і запрацює оновлений Закон про дорожній рух та деякі інші акти у Польщі.
Так, вже зараз відомо, що законопроект, у який польські парламентарі досі вносять поправки, наприклад, запровадить подвійну плату за прострочення техогляду в Польщі. Крім того, стане обов’язковою підготовка фотодокументації огляду, а також водії отримають право оскаржувати рішення діагноста.
Також закон внесе й інші поправки до технічних випробувань автомобіля, зокрема високі штрафи для недобросовісних власників станцій техогляду.
Тож тепер ви знаєте про зміни, яких зазнає техогляд автомобіля у Польщі. А ми нагадуємо, якщо ви вже працюєте чи проживаєте тут і хочете переказати гроші в Україну, то найзручнішим способом для цього стане сервіс TransferGo. З нами кошти надійдуть на рахунок отримувача швидко, безпечно і без жодних прихованих комісій.
Автор: Тарас Процайло
Освіта – факультет видавничої справи та редагування Української
академії друкарства (2015 рік). Досвід роботи у сфері написання текстів – 9 років.
Вам може бути цікаво:
Найважче півріччя в українській історії: що змінилося у грошових переказах з-за кордону